maandag, oktober 09, 2006

nieuwe maandag

Het tweede weekend van oktober 2006 was een weekend waar we vol spanning naar uitkeken. Een maandag voelt dan nog meer dan anders als een nieuw begin.

- De jonge vrijwilligers van OWW die mee waren op de NEWS conferentie in Bolzano, komen terug naar België met handenvol boeiende ervaringen, belangrijke inzichten en internationaal gesmede banden.

- De lokale wereldwinkels hebben zich extra ingespannen voor de klantendag. Waar ik ben gaan kijken, was er steeds een enthousiaste ploeg aan het werk met informatie, proeverijen, recepten en veel meer. De creativiteit van de lokale groepen leek onuitputtelijk.

- Een klantendag aan de vooravond van de gemeenteraadsverkiezingen, dat gebeurt dan ook maar eens in de zes jaar. Tot in Bolzano was de spanning te voelen, veronderstel ik. De resultaten geven een bevredigend gevoel: goed besturen wordt beloond. Je nek uitsteken voor de goede zaak ook, denk ik dan. Ik werkte mee aan de blog van indymedia.be en daar waren ze vooral blij met de vele goede resultaten van onbekende allochtone kandidaten.

Op de achtergrond strooit mijn radio muziekjes en gesprekjes. Het gaat over Le Grand Bazar en Het Nationaal Orkest van Meulenberg. Mijn aandacht is meteen scherp. "Positieve projecten, positieve uitstraling", denk ik. De miserie bestrijden met muziek en een zelfzekere glimlach. Joy is the secret of resistance. Kijk maar naar Afrika.

Vanaf nu krijg je van mij elke vrijdag kort nieuws en op maandag een beetje beschouwing. Om m'n nek uit te steken, met een glimlach, omdat een beetje structuur ook aangenamer werkt.

Ciao!

Geen opmerkingen: