woensdag, september 27, 2006

Brief voor een vriend

Je hebt het enorm druk met het zo druk te hebben. Misschien zijn af en toe ook andere dingen belangrijk. Daar moet je tijd voor maken.
Ik ben nu een voltijdse cursus begonnen waarbij ik elke dag heel wat studiewerk heb om het niveau van de andere cursisten bij te benen. Donderdag hebben we test. Af en toe zie ik dus middernacht passeren, maar dat valt nog mee. Ik ga gemiddeld twee keer per week langs bij mijn ouders. Zo nu en dan komt er eens iemand langs bij me thuis voor een babbel. Ik nodig mensen uit voor een feestje. Ik wil hiermee zeggen: mijn deur staat altijd open. Al wordt het vijf uur in de ochtend en moet ik daarna nog een examen afleggen. Al is er een overaanbod van sociale werkers, maar toch vind je niemand bij wie je je verhaal kan doen, bij wie je jezelf kan zijn en die je waardeert voor wie je bent.
Die iemand is er wel.
Vooral op die momenten dat je het ermee oneens bent dat je je sterk moet houden, vooral tijdens die momenten van zwakte is er een sterke schouder. Iemand die net zo onvolmaakt is, maar ook dromen heeft.
Ik wens je alvast een hele gelukkige verjaardag en een beetje meer tijd voor jezelf.

Groeten van een vriend

Geen opmerkingen: