zondag, januari 06, 2008
Katarakt Nite Vision
Het is niet verwonderlijk dat na Antwerpen, de tv nu ook de verre uithoeken van Vlaanderen in klasse-series formatteert tot doodgewone reclame voor de nieuwe cultuur van het mediatoerisme. Katarakt, het heimat-gevoel in Vlaanderen leeft, moet leven en zal leven, epos of geen epos.
Deze "night-vision" van Sint-Truiden, plaatst kanttekeningen bij zoveel vrolijkheid. Import en export van goedkoop fruit slaat het leven van heel wat landbouwers stuk. Terwijl distributie en handel internationaler en globaler worden dan ooit, zal het heimat-gevoel het tij niet doen keren voor de productenten. Maar desondanks zijn er ook enkele tekenen van hoop, enkele puntjes licht in de duisternis.
Night Vision is de start van een serie reportages over de rol van de distributie in de landbouw. Hebben landbouwers hier en elders nog iets te zeggen? Of wordt alles gedicteerd door conglomeraten die vooral bezig zijn met cijfers en nog nauwelijks een stuk fruit door hun handen voelen gaan?
... wordt ongetwijfeld vervolgd ...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten